måndag 2 april 2012

Fläta med Pil

Planteringsbäddar av flätad pil. Bild från Aftonbladet.se

Det är en ganska eklektisk blandning av olika staket som omgärdar odlingslotterna. Vissa har satt upp jättefina små staket, andra har nät och vissa har blandat nät, staketdelar och typ lastpallar med mera. Personligen kommer jag att satsa på ett flätat staket av pil. Snyggt, enkelt, billigt och miljövänligt.

Det kommer att ta lite längre tid och det blir nog inte lika prydligt och vackert som på bilden ovan men det är väldigt roligt. :) Det går åt en hel del pilslanor. Som tur är så växer det korgpil ganska ohämat häromkring. I och med att vädret slagit om i sann April-anda så får jag ändå vänta med planteringen av mina plantor så över Påsken kommer jag att koncentrera mig på layouten av odlingslotten och på att fläta staket och planteringsbäddar och sådant.

Det hade varit fantastiskt om jag kunde få till en känsla av Medeltida Örtagård.



2 kommentarer:

  1. Vilket projekt, jag tror att det blir ett fantastiskt resultat med pilarna!

    Var Välsignad!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det kommer bilder på odlingslottens framskridande...:)

    SvaraRadera