måndag 14 maj 2012

SKRIVKRAMP!

Hej igen, kära läsare. Det känns som om det var hundra år sedan jag skrev. Stort tack till alla som har varit inne och läst och kommenterat trots mitt bristande gensvar. Ni är fantastiska och det betyder oehört mycket för mig att veta att det jag skriver faktiskt berör. :)

Som titeln anger så har jag haft en släng av skrivkramp. För ett par veckor sedan så avslutade jag och min skrivarpartner Alterra von Feures ett manus till  en urban fantasy roman, Fading Dusk. Jag måste skryta lite och säga att den fantastisk! :D Vi har fått massor med positiv feedback från våra läsare och nu håller vi på och editerar så att texten står i alla fall mig upp i halsen. Ja, jag älskar berättelsen och karaktärerna men just nu skulle jag kunna kräka på den.... Skrivkramp alltså.

Men jag försöker kämpa mig loss från skrivkrampens förlamande grepp, bl a genom att spela Dantes Inferno på Xbox 360. Hjärnlöst våld i lagom doser kan i bland göra underverk. Och så har jag tittat på film. En bra film brukar få kreativiteten att flöda igen.

Har ni tips på hur man botar sin skrivkramp så skicka gärna in dem via en kommentar. Jag börjar bli lite desperat. :)

2 kommentarer:

  1. Jag får massor av idéer och inspiration när jag är ute i skogen eller vid havet med hunden...Nästan så jag funderar på att införskaffa en liten diktafon eller vad det heter så jag kan prata in mina idéer för att senare kunna skriva ner dem.
    Låter spännande med boken...Ser fram emot när den landar i bokhandeln..:)
    //Månstråle
    http://themoonwitch.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det är ingen dum idé. Jag tror jag ska dra på mig vandringsskorna och ta ut hundarna på långa skogspromenader. Motion för både kropp och själ. :)

      Jag kommer att lägga upp ett litet utdrag ur boken här på Modern Häxkraft och mer information om och när vi vet om den blir antagen till ett förlag. Blessed be!

      Radera