torsdag 23 februari 2012

Game of Thrones

Äntligen!  Jag såg precis, nåja nästan precis, första avsnittet på SVT. Som jag har väntat på denna serie! Jag har bara SVT, TV4, Dansk TV2 och DR1 så jag missar massor med bra och spännande serier. Förvisso så slipper jag se en himla massa skräp också så jag klagar inte allt för mycket. Men ibland önskar jag att SVT satsade lite mindre på "prat-program för tråkiga gubbar" och mer på fläskiga serier. Och att de fortsätter visa alla säsongerna och inte gör som med Supernatural... De visade säsong 1 och 2 och sedan tog 5:an över. Det sög strumpa!

Nu verkar det dock som om de lagt vantarna på ett riktigt guldkorn. Game of Thrones är en riktigt lovande serie. Lite some Rome fast fantasy. Massor med olika karaktärer och intriger och annat spännande. Jag ser fram mot nästa avsnitt.

4 kommentarer:

  1. Game of Thrones är en jättebra serie! Jag kan lova dig att du inte blir besviken ;)

    SvaraRadera
  2. ååh Game og Thrones äger ju! Väntar som besatt på säsong 2!!! ska inte avslöja nåt men är nästan avis på dej som har allt det spännande kvar. det är så välgjort.

    BB!

    SvaraRadera
  3. Jag har sett hela första säsongen och den är SÅ bra! Riktigt mysig värld att drömma sig in i. Tyvärr dör min favoritkaraktär (ska inte avslöja vem) i slutet. Attans! Min man håller på och läser alla böcker just nu och är djupt försjunken. Väntar spänt på säsong 2!

    SvaraRadera
  4. Längtar till i kväll när det nya avsnittet sänds! Jag gillar verkligen serien. SVT sänder ett slags eftersnack efter varje avsnitt men jag klarar inte av att titta på det. Då känner jag mig så himla ensam som inte har någon att nörda tillsammans med...

    SvaraRadera