måndag 6 februari 2012

Örtagården 2012

Det må vara kallt nu men våren kommer förr eller senare. Vädret är strålande vackert och den lilla snö som fallit gnistrar i gräset och på  gångbanorna. Inne så pyntar jag med tulpaner och primulor i olika färger men än så länge så är det inte så  mycket att göra på balkongen annat än att hålla tummarna för att mina timjan och lavendel-plantor överlever ännu en vinter.

Men när våren har kommit igång så ska jag sätta ut citronmelliss, basilika och oregano. Och det här året ska bli grönare och blommigare, så fler örter ska det bli. :)

Jag drömmer om att kunna flytta från Malmö till ett hus med trädgård... Den skulle jag fylla med olika rosor, liljor och örter och murgröna. Det skulle vara en gammeldags trädgård med gamla sorters blommor och örter... En riktig häx-trädgård, så där lite vildvuxen och egensinnig. :)


Ett gammalt hus med en trädgård... Det är min dröm det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar