måndag 26 mars 2012

Jag ska bli med odlingslott!

Bild från: www.malmo.se

Efter att ha stått i kö i lite över ett år så fick jag äntligen brevet förra veckan. Det finns odlingslotter lediga på ett av de områden jag satt upp mig på! Jag försökte hitta dit i lördags men gick vilse. Hundarna fick i alla fall en ordentlig promenad :)

På torsdag gör jag ett nytt försök att hitta dit, med hjälp den här gången. Och sedan ska jag till Fastighetskontoret och skriva arrendeavtal.

Självklart kommer jag att ha örter på min odlingslott, och jordgubbar. Och blommor. Det ska bli jättespännande och roligt. Jag kommer att skriva och berätta hur det går, och självklart lägga upp bilder på min lilla lott... när jag väl lyckas hitta den. Det kanske redan växer en massa spännande saker där? 

För ca två veckor sedan förplanterade jag Sockerärtor och de börjar så smått titta fram nu, små späda groddar bara ännu. När de är redo kommer en del av plantorna att flytta till odlingslotten. Min egna lilla häxträdgård :)

Är det någon annan därute som är med odlingslott/trädgård eller balkong? Och vad odlar ni där?

 

2 kommentarer:

  1. Så underbart med egna odlingar. Jag har egen trädgård, vildvuxen på sina ställen. Men det finns inget underbarare under sommaren att kunna gå ut och plocka sin egen sallad och sina egna tomater.

    Likaså är det underbart att kunna odla dom kryddor och örter man behöver.

    Blessed be

    SvaraRadera
  2. Grattis, så underbart att få vara med odlingslott! ;) Själv nöjer jag mig än så länge med min lilla balkong där jag ska odla örter såsom gurkört, malört och ringablommor liksom en hel del matkryddor.

    Var Välsignad!

    SvaraRadera