tisdag 13 mars 2012

Nouveau Victorian Smycken

Inspirerad av den Victorianska eran har jag skapat dessa vackra och charmiga smycken.

Varje sten och pärla är vald för att skänka självförtroende och styrka åt bäraren. Jag vill att de som bär mina smycken ska känna sig eleganta, kvinnliga och starka.

Jag använder ofta fjärilen i min design. För mig symboliserar den både det flyktiga och det eviga. Dess olika stadier är en påminnelse om att vi alla förändras, vi går alla genom olika stadier i våra liv.

Materialen jag använder är allt från sötvatten pärlor, halvädelstenar, keramik och metal till glas och siden och sammetsband.

Jag har haft smycken till försäljning i både Svedala och Malmö och jag skulle vilja ha det igen i någon form. Jag gör mest minnes-smycken nu och det kommer jag att fortsätta med och inliva i mitt företag... när jag startar upp det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar