onsdag 4 januari 2012

Skapa en magisk stämning med en Inledningsritual

Jag brukar börja mina magiska sessioner med en inledningsritual eller öppningceremoni för att inviga altaret eller cirkeln. Det är inte nödvändigt men det är ett bra sätt att komma i stämning och focusera på det magiska och andliga arbete som ska utföras.

Till denna inledingsritual behövs följande: 2 st vita ljus, 1 skål med salt, valfri rökelse,  eventuellt 1 duk, pentagram, athame eller stav och övrig utrustning du ska använda.

Om du inte har ett permanent altare så lägg ut duken och lägg pentagrammet på den. Ställ ljusen på var sin sida om pentagramet Sätt skålen med vatten i närheten. Lägg ut övriga saker som ska komma att användas under själva sabbaten, besvärjelsen som du ska utföra efter inledningsritualen. Doppa knivspetsen, eller toppen av din stav i vattnet och säg:

"Vatten, jag besvärjer dig i den Trefaldiga gudinnans namn, så att det i din gestalt inget motstånd, ingen fiendskap återstår.
Må så ske".

Tag skålen med salt, doppa knivspetsen/staven i saltet och säg:

"Salt, jag besvärjer dig i den Trefaldiga Gudinnans namn, så att det i din gestalt inget motstånd, ingen fiendskap återstår.
Må så ske".

Häll saltet i vattnet, tänd rökelsen. Medan rökelsen sprider sig bestänk altaret och eventuellt cirkeln med saltvattnet (följ klockan). Säg:

"Jag besvärjer dig Altare av kraft/Cirkel av kraft.
Må detta vara en mötesplats för kärlek, glädje och sanning. Må detta vara en portal mellan människornas värld och De Mäktigas riken. Ett käril som skall beskydda oss från ondska. Därför välsignar jag och besvärjer denna plats i den Trefaldiga Gudinnans namn".

Ta några djupa lugna andetag. Känn kraften strömma genom dig och vet att Gudinnan är med dig och din magi är stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar