onsdag 11 januari 2012

Tänk att jag bloggar!

Invoking the Godess av Jennifer Galasso
http://www.magickal-art.com/
Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Jag älskar att skriva men det har alltid varit små berättelser, noveller och sådant. Och de senaste 8 åren har jag nästan enbart skrivit på engelska. Marknaden för erotisk fantasy romaner är så liten i Sverige att om man inte är Charlaine Harris (böckerna om Sookie Stackhouse) så blir inte romanerna ens översatta.

Jag skulle aldrig startat den här bloggen om det inte varit för att jag råkade trilla in på Ceriadwens sida och facinerat börjat läsa hennes inlägg. Och från hennes sida hittade jag fler bloggar och sedan ännu fler... Som ett vackert nät skapat av fantastiska och härliga spinnerskor. Tänk att det fanns fler som jag! Som tvekade, som tvivlade. Som skrev om vättar, fullmånens magi och Tarot och runor. Och om hur det är att välja att vandra sin egen väg istället för att bara följa efter alla andra.

Till slut kunde jag bara inte låta bli. Jag, som svurit på att aldrig fastna i "blogg-träsket", sitter nu ordentligt fast. Och det, kära vänner och läsare, är på grund av er. Jag fick omedelbart respons på mina första inlägg. Det är en fantastisk upplevelse för en författare. Särskilt när man blivit van vid att enbart få fördömmande mail eller tystnad som ända svar på det man publicerar.

Så stort tack till alla ni som har läst mina inlägg och tagit er tid att skriva en kommentar. Och ett lika stort tack till alla ni modiga, vackra och unika bloggare därute på nätet som så generöst delar med er av er själv!

3 kommentarer:

  1. Tack själv för en helt fantastiskt och otroligt vacker blogg!

    *solskenskramar*

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du bestämde dig för att börja blogga och jag ser fram emot att se hur bloggen utvecklas. Jag gillar dina inlägg! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad att du börjat blogga, du skriver så intressant och inspirerande.

    SvaraRadera